Igazi magyar történet: lerobbant a mozdony, majd a mentesítésére küldött másik is megadta magát

Megosztás

Végül egy harmadik tudta behúzni a szerelvényt a megyeszékhelyre. Egészen jól nézett ki a három mozdonnyal kezdődő vonat, apró bökkenő, hogy a háromból csak egy volt már működőképes. Sajnos nem stadion, csak tömegközlekedés.

Június 13-án ugyanazon járat két mozdonya is megadta magát a Komárom–Székesfehérvár közötti vasúti vonalon – írja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a Facebookon.

A vonalon alapvetően BZ-motorvonatok szoktak közlekedni, a hiányuk miatt azonban csak egy M41 2118-as típusú mozdonnyal tudták elindítani Komáromból a vonatot. Ez a mozdony körülbelül 17 kilométer megtétele után Nagyigmándnál kifulladt.

A mentesítésre egy M62 265-ös mozdony érkezett Székesfehérvárról, amely 53 kilométer után Mohánál szintén lerobbant. Ezután egy harmadik mozdony, a szintén Székesfehérvárról érkező M62 317-es tudta behúzni a 11 kilométerre lévő megyeszékhelyre a szerelvényt.

A VEKE ezt írta még: A Start hetente átlagban 4-5 gépet veszít meghibásodás vagy baleset miatt, közülük átlag egy hosszú távon is kiesik. Ezek között a Bézétől a dízelgépeken át a villanygépekig mindenféle akad. Ha ez sokáig így folytatódik, olyan helyzet is előállhat, hogy egyes vonalakon – főleg a dízeles vonalakat fenyegeti ez a helyzet – akár le is kellhet állítani a forgalmat járműhiány miatt. A Start villanymozdonyt még tud bérelni – pl. a Gysevtől Vectront – de dízeljármű nemigen akad. A nosztalgia gépek bevetése sem megoldás, ezek nem bírják már a napi üzemet – példa rá a Tisza-tó expresszel történő szerencsétlenkedés.

Itt kettő elég volt

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek